Home

Přijmeme lektory EVVO - na hlavní PP i externí spolupráci

Zajímá vás ekologie, pracujete rádi s dětmi, baví vás lektorovat?

Hledáme posilu našeho týmu - a to jak na hlavní pracovní úvazek, tak i jako externí spolupráci.

Pokud se chcete zapojit, čtěte níže - pro interní i externí spolupráci.

Podívejte se i do fotogalerie na pár záběrů z výukových programů.

 

 

Lektor(ka) environmentální výchovy - na plný či částečný úvazek

 

Náplň vaší práce: 

  • výuka a tvorba denních a pobytových programů pro MŠ, ZŠ, SŠ
  • příprava a realizace akcí pro veřejnost 
  • zapojení se do přípravy a realizace projektů

Požadujeme:

  • VŠ nebo SŠ vzdělání přírodovědného či pedagogického směru
  • zájem o environmentální výchovu a osvětu, ekoporadenství. Kladný vztah k přírodě, orientace v přírodovědných znalostech, chuť učit venku.
  • zkušenosti v oblasti práce s dětmi a kladný vztah k nim
  • schopnost samostatné tvůrčí, organizační a publikační činnosti
  • schopnost přizpůsobit se širokému spektru činností, aktivní přístup, časovou flexibilitu
  • zodpovědnost, spolehlivost a ochotu

Vítáme:

  • předchozí praxi v oblasti EVVO, v neziskové organizaci či školství
  • znalost cizího jazyka, řidičský průkaz

Nabízíme:

  • zajímavou a tvůrčí práci, která má smysl
  • pružnou pracovní dobu
  • možnost tvorby a realizace vlastních projektů
  • průběžné vzdělávání v oboru
  • pracovní poměr na plný či částečný úvazek (dle domluvy)
  • platové ohodnocení 19 000,- až 23 000,- hrubá mzda

Předpokládaný nástup:

  • ihned, případně dle domluvy

Místo výkonu práce:

 

Externí spolupráce při lektorování výukových programů

Láká vás lektorovat výukové programy a exkurze v Hostětíně, ale nemůžete/nechcete mít pracovní úvazek? Pojďme spolupracovat externě, pár dní v týdnu či měsíci.

 Externí polupráce je vhodná pro:

  • studenty VŠ (pedagogického nebo přírodovědného směru) jako forma praxe či brigády
  • maminky na RD, které již mají zkušenosti v oblasti EVVO nebo se chtějí touto oblastí zabývat a vzdělávat se v ní,
  • kohokoliv časově flexibilního, kdo se může a chce věnovat pár dní v měsíci lektorské činnosti a práci s dětmi

Nabízíme:

  • velmi zajímavou a smysluplnou práci především s dětmi a mládeží
  • nepravidelnou pracovní dobou (dle domluvy, zhruba 1-3x týdně v dopoledních hodinách dle poptávky a sezony)
  • příjemné pracovní prostředí
  • zázemí profesionální ekologické organizace

Očekáváme:

  • zájem o téma ochrany životního prostředí, základní orientaci v této problematice
  • ochotu učit se nové věci, aktivní přístup a nadšení
  • dobré lektorské a organizační schopnosti
  • pozitivní vztah k dětem a k přírodě
  • časovou flexibilitu při dlouhodobější, ale nepravidelné spolupráci
  • zodpovědnost a spolehlivost
  • důkladné samostudium podkladů pro výukové programy

Předpokládané období spolupráce:

  • především "v sezóně", tj. od března/dubna do konce roku

..........................................................................................................................................................................................

Zaujala vás naše nabídka?

Těšíme se na váš strukturovaný životopis spolu s motivačním dopisem (a případnými doporučeními), který nám zašlete do 22. dubna 2021

  • na adresu: [email protected] (tel. 724 132 772)
  • předmět emailu: KONKURZ-LEKTOR anebo KONKURZ-EXTERNISTA
  • nebo na poštovní adresu: ZO ČSOP Veronica - Centrum Veronica Hostětín, Hostětín 86, 687 71

Velmi se těšíme na vaši nabídku. Účastníci konkurzního řízení, kteří se dostanou do užšího výběru, budou včas informováni o  termínu ústního pohovoru.

 

 

Home

Petra Lysáková

Pracovnice kavárny

Home

Anička Koláčková

Pracovnice kavárny

Home

Blanka Hrabinová

Pracovnice kavárny

Home

Jana Řeháková

777323742

Pracovnice kavárny, obchodní zástupkyně

Home

Zuzka Špačková

Pracovnice kavárny

Home

Jste doma a chcete tvořit? Naučíme vás suché plstění neboli malování vlnou.

Zpracování ovčího rouna metodou suchého plstění je do jisté míry takové malování vlnou. Široká barevná škála a možnost míchání barevných odstínů nám zajistí možnosti velmi podobnou malování barvami.

Jak si vlnu připravit?

  • Ideální je využít vlnu od místního chovatele nebo z malochovu. Výkup vlny je v dnešní době na ústupu, a tak vám často drobní chovatelé rádi surovou (nepranou) vlnu věnují.
  • Postup praní a česání vlny v domácích podmínkách je snadný a nenáročný na pomůcky. Postačí vhodný ekologický odmašťovací prostředek. Vodu z lázně, ve které vlnu máčíte, můžete dále využít k přihnojení a zavlažování záhonu. Vodu je vhodné lít ke kořenům, nikoli na listy! Při změně jednotlivých pracích lázní je důležité dodržet pravidlo minimálního rozdílu teplot lázní. V případě, že vlna utrpí teplotní šok, zaplstí se a je dále nevyužitelná pro náš účel (to proto, že bude velmi obtížné jednotlivá vlákna od sebe oddělit.)
  • Co se barvení vlny týká, je možné se vydat přírodní cestou a využít rostlin v našem okolí, či surovin z naší kuchyně. Vlnu v domácích podmínkách barvíme většinou pomocí Slunečních konzerv (kdy využíváme k zahřívání barvící lázně sluneční energii), nebo volíme způsob barvení v horké lázni zahřívané minimálně na ohni či na sporáku. Postup najdete v detailním pdf.
  • Takto vypranou, nabarvenou a vysušenou vlnu je ještě nutné přečesat. Nástroj k česání vlny se nazývá krample, ale pro začátek postačí i kartáč na vyčesávání psů.
  • Celý detailní postup, včetně navazujících aktivit, jsme pro vás připravili ke stažení.

 

  • Kdo má obavy, že je tento postup nad jeho síly, může si vlnu koupit na internetu :-)

 

Jak na suché plstění?

Vlnu jsme tedy ekologickou cestou přivedli až do fáze, kde z ní můžeme začít vyrábět, a to metodou zvanou SUCHÉ PLSTĚNÍ. Tato metoda se využívá k výrobě různých hraček, dárkových předmětů, šperků a spousty jedinečných originálních děl s přidanou hodnotou ruční práce a minimálního ekologického zatížení.

Metodu suchého plstění vlny zvládají již děti v mateřských školách, ale na našich workshopech a výukových programech oslovuje všechny věkové skupiny účastníků. Pokud i vy máte chuť zpříjemnit sobě, nebo dětem chvíle strávené doma, podrobný postup a fotonávod si stáhněte z odkazů.

Přejeme vám příjemné tvoření! Kdybyste měli dotazy, Bára vám je ráda zodpoví na mailu: [email protected]

Home

Za tajemstvím tichého lesa

Vloni jsme v Hostětíně začali spolupracovat s novou úžasnou cílovou skupinou - dětmi s poruchami sluchu. Letos pro ně připravíme nový program v lese o lese.

O čem bude program?

Dětem přiblížíme lesní ekosystém jako ucelený organismus a ukážeme jim, jak mohou vnímat tajemství lesa. Budeme si povídat o lese, o vlivu člověka, o vzájemném soužití a ovlivňování se. Využijeme prvků lesní terapie.

Lesní terapie zapojuje všechny naše smysly, posiluje koncentraci a pozornost, probouzí kreativitu a představivost. V lesním prostředí tedy vznikají podmínky pro to, aby bylo (velmi zjednodušeně řečeno) dětem dobře. Lesní terapie také vytváří a prohlubuje vztah a lásku k přírodě a tím posiluje environmentální senzitivitu a potřebu o naše životní prostředí pečovat a chránit jej.

Je to pro nás velká výzva, protože neslyšící vnímají úplně jinak než zdravotně postižení, se kterými jsme pracovali doposud. Ale už letos jsme si práci s neslyšícími vyzkoušeli a víme, že ji zvládneme.

 

Foto z loňského programu pro neslyšící.

 

Jak vnímají neslyšící?

I když se může zdát, že sluchově postižený má výhodu ve schopnosti zraku (vidí věci kolem sebe, informace si přečte, nebo je pomocí odezírání či znakové řeči získá přímo od lektora), tak vnímání a propojování informací je úplně jiné. Pokud neslyší od narození a neučili se mluvit, tak psaný text, nebo pojmy pro ně mohou být těžko pochopitelné (jak vysvětlit pojmy šumění lesa, zpěv ptáků, propustnost podloží aj.?) a vnímání přírody je zúženo na omezený počet znaků ze znakové řeči (chápou dobře pojmy jako “strom, pták, kámen” - ale nikoliv už “smrk, drozd, žula”).

Zároveň pokud mají věnovat pozornost odezírání či tlumočníkovi do znakové řeči, nemají prostor vnímat a prožívat věci kolem sebe. Nestačí jim tedy jen poskytnout texty a obrázky, nebo nechat tlumočit náš výklad do znakové řeči, ale je potřeba ukázat a názorně předvést některé (ústně snadno vysvětlitelné) principy a pojmy a umožnit dostatek prostoru pro procítění přírody i jinými smysly bez neustálé potřeby udržovat oční kontakt s lektorem či tlumočníkem.

 

 

Co dalšího bude součástí projektu?

Načerpáme řadu informací i zkušeností a nechceme si je nechávat pro sebe. Protože považujeme za důležité, aby se environmentální výchova pro děti se zdravotním postižením šířila i do dalších ekocenter a aby se metody vyučovaly i na školách. Své zkušenosti poskytneme pedagogům a studentům speciálních škol formou vzdělávacího programu. 

 

Další informace o projektu najdete na stránkách https://hostetin.veronica.cz/node/1246

 

 

Projekt byl podpořen v grantovém řízení Ministerstva životního prostředí a nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.

Home

Radíme virtuálně pro reálnou změnu

Projekt přináší široké, doposud neoslovené veřejnosti, nové a kvalitní informace v oblasti odpovědné spotřeby a motivuje je ke změně jejich chování v oblasti ŽP. Jelikož velká část populace aktivně a velkou část dne využívá sociální sítě, vznikne a proběhne atraktivní kampaň na sociálních sítích (Facebook, Instagram), která osloví nové uživatele a navede je na cestu odpovědného spotřebitelství a ekologického chování. V celoročním provozu bude ekologická poradna, která přináší kvalitní a nezávislé informace. Projekt doplní série přednášek a exkurzí na témata úspor a odpovědného spotřebitelství.

HLAVNÍ CÍL

Hlavním cílem projektu je přinést veřejnosti kvalitní informace v oblasti udržitelné spotřeby prostřednictvím moderních a atraktivních informačních a komunikačních technologií (ICT). Veřejnost bude následně mít zodpovědnější přístup k životnímu prostředí a k udržitelnému rozvoji a dojde ke zvýšení jejich zájmu a péči o své okolí. 

AKTIVITY:

AKTIVITA 1: EKOLOGICKÉ PORADENSTVÍ NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH

Připravíme kampaň na Facebooku, budeme zveřejňovat nové ekoporadenské příspěvky a zařazovat environmentální výzvy pro uživatele sociálních sítí.

AKTIVITA A2 - SLUŽBA EKOLOGICKÉ PORADNY 

Zaktualizujeme Ekomapu, budeme zařazovat nové objekty, poskytovat ekologické poradenství.

AKTIVITA A3 – VZDĚLÁVACÍ PŘEDNÁŠKY A EXKURZE NA VYBRANÁ TÉMATA SOBĚSTAČNÉ DOMÁCNOSTI 

Zrealizujeme cyklus vzdělávacích přednášek a exkurzí na témata zaměřená na úspory vody v domácnosti, lokální biopotraviny a samozásobitelství, využití bioodpadu a kompostování. Ke každému z těchto tří témat uspořádáme teoretickou přednášku, během níž se o své zkušenosti podělí odborníci na danou problematiku. Obsah bude vycházet z nejčastějších dotazů, které individuálně zodpovídáme v rámci ekoporadny. Samozřejmostí bude prostor pro diskuzi s přednášejícími. Na přednášky budou navazovat exkurze s ukázkami příkladů dobré praxe.

 

Projekt byl podpořen v grantovém řízení Ministerstva životního prostředí a nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.

 

Home

Za tajemstvím tichého lesa (program EVVO pro děti se sluchovým postižením)

EVVO pro handicapované děti je stále v začátcích a nabídky programů jsou zatím jen ojedinělé. I když je potřeba propojovat EVVO se sociální oblastí vnímána jako priorita i ve strategických dokumentech. Center, kde se cíleně nabízí EVVO handicapovaným, je v ČR minimum. Projekt rozšiřuje nabídku EVVO pro sluchově postižené a reaguje na jejich specifické potřeby a možnosti. Výstupy přináší příklady dobré praxe a reagují na řadu bílých míst.

Není propojení ani ze strany škol a organizací, které se věnují handicapovaným - ty zase neví, jak mohou zařadit EVVO do svých aktivizačních programů. Cílem projektu je (mimo jiné) tyto oblasti propojit. Přináší inspiraci organizacím a studentům ze sociálních oborů pro práci s klienty. Navrhuje, jak využít EVVO pro aktivizaci klientů a jejich motivaci pro ochranu životního prostředí.

 

HLAVNÍ CÍL:

Prostřednictvím speciálně upravených programů EVVO přiblížit sluchově postiženým dětem ekosystém lesa a jeho fungování, přitom rozvíjet jejich environmentální senzitivitu a motivaci chránit životní prostředí. Být příkladem dobré praxe v propojování EVVO se sociální oblastí, navázat a rozvíjet spolupráci a ukázat zainteresovaným organizacím, jak a proč v praxi realizovat environmentální výchovu.

 

DÍLČÍ CÍLE:

  1. Navázat a prohloubit spolupráci s vybranými NNO, krajskými a příspěvkovými organizacemi působícími v sociální oblasti a speciálním školství.
  2. Připravit pobytový program pro děti s poruchami sluchu. S využitím speciálních interpretačních technik a prvků lesní terapie představit dětem s poruchami sluchu lesní ekosystém jako ucelený organismus, význam lesa "pro boj s klimatickou změnou" a vliv člověka na tento ekosystém a prohlubovat jejich vztah k přírodě.
  3. Motivovat pracovníky vybraných sociálně zaměřených organizací a studenty středních a vysokých škol se sociálním zaměřením k využití environmentální výchovy a zprostředkovat jim příklady dobré praxe.
  4. Představit pedagogům Lesní terapii jako inovativní směr EVVO.
  5. Být příkladem dobré praxe pro ostatní ekocentra, která zatím s handicapovanými nepracují, i pro veřejnost a zainteresované skupiny.

 

Projekt byl podpořen v grantovém řízení Ministerstva životního prostředí a nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.

Pages